piątek, 20 lipca 2012

Vampire knight, part 1: Yuki


Hej. Dzisiaj jedno z moich ulubionych anime - Vampire Knight. Dzisiaj obejrzałam po raz kolejnyobie serie i choć nie zachwyciły mnie tak jak za pierwszym razem to... podobały mi się.
Cóż jest w tym anime?
To było moje pierwsze. W maju 2009 roku obejrzałam obie serie i... zakochałam się. Gdyby nie ono, nigdy nie poznałabym innych anime. Mimo, że teraz bez problemu wskazałabym lepsze tytuły... ono jest dla mnie wyjątkowe i to się nigdy nie zmieni!

Vampire Knight:
gautnek: shoujo, wampiry, romans
opis fabuły: Yuuki Cross jest strażniczką zespołu szkół Kurosu. Jest przybraną córką dyrektora, odkąd została zaatakowana przez wampira, a inny wampir - Kuran Kaname ją uratował. To jej pierwsze wspomnienie. Z jakichś powodów nie pamięta reszty swojego dzieciństwa.
W szkole utworzone są dwa oddziały klasy dzienne i nocne. Nauka nocą... dziwne? Nie o ile weźmiemy pod uwagę fakt, że uczą się wtedy... wampiry. Prawdziwym celem szkoły jest pokazanie, że obie rasy - wampirów i ludzi mogą ze sobą żyć w zgodzie. Oczywiście uczniowie klas dziennych nie wiedzą z kim mają do czynienia...



Yuki Cross:

wiek: 15 - 17 lat
rodzice: nieznani
charakter: mało asertywna, delikatna, kocha Kaname-sempai'a, troskliwa; irytująca; w sumie lekko nijaka



 ...It's cold... White snow... What is "white"? What is "snow"? It is something that is not red. Something that is "red"... is what?"
...Jest zimno... Biały śnieg... Czym jest "biały"? Co to jest "śnieg"? To jest coś, co nie jest czerwone. Coś co jest "czerwone"... czym jest?

"It's my duty as a guardian to protect Cross Academy, Day and Night."
"To mój obowiązek jako strażniczki by chronić Akademię Kurosu, w dzień i w nocy. " 

"You can hate me along with the vampires, But I won't let you give up on everything Zero!"
" Możesz mnie nienawidzić wraz jako wampira, ale nie pozwolę ci się poddać we wszystkim Zero." 

"I was thinking, if I could become someone that Zero needs, then I could say goodbye to the me."
"Myślałam, że jeśli mogłabym stać się kimś, kogo potrzebuje Zero, wówczas mogłabym się pożegnać ze sobą."

"I am a P​ureblood vampire, the one thing Zero despises, but I can't help that I still want to see him."
Jestem wampirem czystej krwi, jedyną rzeczą, którą gardzi Zero, ale nic nie mogę poradzić, że wciąż chcę go zobaczyć."

"I love you Kaname-sama. You are the beginning of of my world, and everything in that world...So even if I couldn't remember my past...I wasn't scared"
"Kocham Cię, Kaname-sama. Jesteś początkiem mojego świata i wszystkiego w tym świecie... więc nawet jeśli nie mogłam przypomnieć sobie przeszłości... Nie byłam przestraszona.

I didn't understand anything. Zero suffered and suffered for four years. What were you thinking, all by yourself? He loathes vampires so much, he wants to kill them all. All this time, Zero wanted to kill himself too.
Nic nie rozumiałam. Zero cierpiał i cierpiał przez cztery lata. O czym myślałeś, Ty sam? Nienawidzi wampirów tak bardzo, chce zabić je wszystkie. Przez cały ten czas, Zero chciał zabić też siebie... 

I long for him.... but I understand. There's a line that vampires and humans can't cross.
Jestem daleko od niego... ale rozumiem. Jest granica, której wampiry i ludzie nie mogą przekroczyc.

Both of us understand, but neither of us will say it. It's a sin to keep a vampire alive by offering my own blood as bait. We are doing something that is forbidden. No one must find out about this.
Oboje rozumiemy, ale żadne z nas tego nie powie. To grzech trzymać wampira przy życiu przez oferowanie mu mojej własnej krwi jako pokusy. Robimy coś niemożliwego. Nikt nie może się o nas dowiedzieć.

A glimpse of what I saw earlier was something that was so distant from me. For Kaname-sama.... And yet right now, this man is lying here in my arms. It´s such a strange feeling.
Migniecie tego, co widziałam wcześniej było czymś tak odległym ode mnie. Dla Kaname-sama... I już właśnie teraz, ten mężczyzna leży tu, w mych ramionach. Co za dziwne uczucie!

The world is dyed with the color of blood. It will never be able to go back to the way it was before
Ten świat jest pokryty kolorem krwi. Nigdy nie będzie mógł wrócić do stanu, w którym był wcześniej.

When i think of him, i feel so much love and such sadness...is it a bad thing that the same feeling makes me want to latch onto his throat and devour his blood and even his life to taste his feelings in it?
Gdy o nim myślę, czuję tak wiele miłości i jakby smutku... czy to źle, że to samo uczucie sprawia, że chcę zacisnąć mu rękę na gardle i chłonąć jego krew, a nawet jego życie, żeby zasmakować jego uczuć?

Being like this makes me feel like we've returned to the old days somewhat. Zero is Zero. Even if you are a vampire now. 

Gdy jest tak jak teraz sprawia, że czuję jakbyśmy powracali w pewnym stopniu do dawnych dni. Zero jest Zero. Nawet jeśli jesteś teraz wampirem.  

Zero, I want you to smile, too. 
Zero, chcę byś ty też się uśmiechał.

You're okay now...You're okay...because I'll be holding you like this from now on...You are okay.
Już dobrze... Wszystko ok... ponieważ będę cię od teraz tak trzymać... W porządku.

I will cover and hide the part of my heart that wants to cry and scream.
Będę zasłaniać i okrywać tę część mojego serca, która chce płakać i krzyczeć.

Pozdrawiam
Aga :) 

3 komentarze:

  1. Mam bardzo podobne odczucia względem tego anime :D Nie jest co prawda moim pierwszym, ale jakimś może trzecim z kolei. Z biegiem czasu, kiedy obejrzałam już wiele innych serii jestem w stanie stwierdzić, że owszem fabuła nie jest szczególnie porywająca, charakterystyka postać kuleje (użalający się nad sobą Zero, denerwująca Yuuki) ale mimo wszystko sentyment pozostał i o tym anime zawsze będę pamiętać :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Użyłam kilka cytatów do opowiadania..nie jesteś zła? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu (z mojej strony) :)
      Nie odpowiadam natomiast za łamanie praw autorskich itp.

      Jeżeli opowiadanie zostanie opublikowane w internecie, prosiłabym o podanie linka do niego. Z chęcią przeczytam ^^

      Pozdrawiam
      Aga

      Usuń